Salı, Mart 03, 2009

RECELLI CATLAK KURABIYELER

Arkadaşlar gunlerın ne cabuk gectıgını bloguma ne zamandır yazı eklemedıgımı gorunce anlıyorum.Molehiyada kalıvermişim.Molehıyayı cok arkadaşım merak etmiş .Ama buralarda pek yetiştigini sanmıyorum.Kıbrısa ozgü bır bitki.Daha onceki yazımdada belırtıgım gıbı Kıbrıstan yolluyorlar banada.Bugun bu kurabıyelerı tarıf etmek ıstıyorum cok nefıs oluyorlar agızdada cok guzel dagılıyor.Adları catlak ama benımkıler pek catlak olmadılar.Ben tarıfe sadık kalarak sızlere boyle yazayım dedım.Benımkıler catlak matlak degıl.Akıllı kubişler.Bu arada Izmırde kac gunden berı bahar havası oldugunu yazmadan gecemıyecegım.Okadar guzel bır hava var kı yazımı tamamlayıp hemen kendımı sokaga atmak ıstıyorum.Oyuzden lafı fazla uzatmadan tarıfe geceyım bari.:))))))
MALZEMELER
250grmargarin
1su bardagı pudra seker
1/2cay bardagısıvıyag
4 1/2 su bardagı un
2-3 corba kasıgı haşhaş tohumu (ben koymadım)
1/2 su bardagı marmalet veya recel
YAPILIŞI
Yagı erıtelim.Hemen atesten almayıp1 dk daha hafif renk degiştirene kadar tutalım.Soguduktan sonra içine yag,pudra sekeri ekleyerek karıştıralım.Ardından unu ve haşhaşı ılave edelim,iyice karıştıralım.Hamuru iyi ozleşmesi için iyice yoguralım.Hamurdan yumurta iriliginde parcalar alıp yuvarlak sekiller verelim ve yassılaştıralım.Ortalarını parmagımızla cukurlaştırıp,tepsiye dizelim.Onceden ısıtılmış 130 derece fırında beyaz kalacak biçimde pişirelim.Fırından cıkarıp sogumaya bırakalım.Ortalarına marmelet veya receli doldurup servis yapalım.AFIYETLE YIYELIM son aşama.

19 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefisler yıllar önce yapmıştım birkez yamuk yumuk olmuşlardı o deneyimim geldi aklıma şimdi:):)
ellerine sağlık cnm
sıcacık sevgiler..

Adsız dedi ki...

Sahane görünüyorlar, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Damak Tadı dedi ki...

Çok ihmal ediyorsun bizleri hemde çokkkk...Ellerine sağlık bitanem çok nefis ve hoş görünüyorlar..Reçellerin hafif akması ise ayrı bir güzellik katmış..Kocaman öpüyorum sizleri..


Sevgilerle..

Adsız dedi ki...

merhabalar canım;
ellerine sağlık çok güzel olur bu kuarbiyeler, hiç yapmadım ama çok yemişliğim var:))sevgiler ozaycığım.
sebilay.

Unknown dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR...

Adsız dedi ki...

Sahane gorunuyor canim ellerine saglik.
annem icin iyi dileklerine cok tesekkur ederim canim sagol varol.

Kucak Dolusu SEVGİLER.

Adsız dedi ki...

Özaycım kırmızı beyaz birlikte çok hoş durmuşlar kurabiyende. Bunlar tatlı mı tatlı akıllı uslu kurbişler olmuş:).
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler...
aslı

Adsız dedi ki...

canım benım ellerine saglık..
bende cok severım boyle recellı kurabıyelerı..
hatta 2 tane vermıstım sıtemde recellı kurabıye tarıfı..
hem gorunus bakımından hem lezzet bakımından guzel oluyor..
afıyet olsun..
sevgiler:)
cok opuyorum..

egeli dedi ki...

BENİM İÇİN KURABİYE OLSUNDA HER TÜRLÜSÜNÜ SEVERİM.
SENİN KURABİYELERİNDE ÇOCUKLUĞUMU HATIRLATTI.YENGEMDE ÇOK YAPARDI VE BİZEDE GETİRİRDİ MUTLAKA,AYNI APARTMADA OTURURDUK.ELİNE SAĞLIK CANIM.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Ellerine sağlık canım.
afiyetlerle ,o güzelim izmir'E SELAM SÖYLE BENDEN :)
Çok sevgiler.

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Hoşbuldum canım çok teşekkür ederim. İlgin beni çok mutlu etti sağolasın. Ben iyiyim inşallah bundan sonra bu kadar uzun aralar vermiyeceğim. Tekrar görüşmek üzere sana sevgilerimi gönderiyorum hoşça kal.

TAZE NANE dedi ki...

Çay içiyorum ne olur o tabağı bana yolla.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Nefiss görünüyorlar reçellisini çok severim
ellerine sağlık
sevgiler

sibellebutikpasta dedi ki...

Ah Ozim ah, orda olup o güzelim İzmir havasında senin lezzetli kubişlerini tatmak vardı şimdi:-(((

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım, nefisss!!!

Sevgiler,
Evren

Marifetane hobi dedi ki...

Parmaklarımızın arasındaki bereketi duayla yakalamak, sevginin hoşgörünün yolunu duayla aydınlatmak, bağışlanmış olmanın tadına duayla ermek. Bir cennet temennisi. Bir huzur beklentisi. Bir gözyaşı serpintisi. MEVLİT KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN.

Unknown dedi ki...

Kandiliniz mübarek olsun
sevgiler

rümeysaninrüyasi dedi ki...

Bakiler sevgiler adına nice dilekler vardır. Ölümü bile ayırır saymayan gönüller vardır. Mesafeler araya set çekmişse ne çıkar, dualarda birleşen gönüller vardır. Hayırlı kandiller..

HULYA dedi ki...

Ablacığım nefis görünüyor bu kurabiyeler.Ellerine sağlık yine döktürmüşsün.Sevgiler