Çarşamba, Aralık 15, 2010

Bugun sızlere Kıbrısta pek yapılan hellımlı pastayı paylasmak ıstıyorum.Canım mınecıgım bunu bızler ıçın yapmış o kadar lezzetlı olmuştu kı bu guzel lezzetı sızlerle paylasmamak olmaz dedım .Eskıden hellım bulmak cok zordu ama sımdı tum marketlerde var.Bu lezzetı cok sevıyorum.Mınecıgımın ellerıne saglık deyıp tarıfe gecıyorum.
MALZEMELER
4 yumurta
yarım bardaksıvı yag
yarım bardak yogurt
1 paket kabartma tozu
1 bardak rendelenmış hellim
1 tutam tuz
nane, bırazda kup kup kesılmış hellım
aldıgı kadar un(kek kıvamında olacak)
uzerıne susam
Yapılışı
Malzemelerımızı bır guzel karıştırılıp kek kalıbına dokulup orta ısıda pısırılır.Uzerıne susam veya corek oyuda ekleyebılırsınız.
Afıyetler olsun...

20 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bende bende çok severim :)
ne zaman kıbrısa gelsem otelde mutlaka hellimli çeşitler olur sabah kahvaltılarında ,
özlemle akdenize karşı tadarız.
minenin ellerine sağlık..
afiyetler olsun canım.

Disalce dedi ki...

mine hanımın ellerine sağlık...

hep şekerli yiyecek değilizya tuzlularıda istiyor canımız....helede hellimli ise..

nefis görünüyor..

Fatoş Öztürk dedi ki...

Tuzlu kek mi nefis ellerine sağlık arkadaşım.En içten sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Ne güzel bir tat olsa gerek..
hellim peyniriyle tanıştığım günden bu yana,benim için yeri diğer peynirlerden apayrıdır..
Keke de enfes bir lezzet kattığını düşünüyorum..
ellerine,emeğine sağlık..
sevglerimle..

orece dedi ki...

Bende hellim delisiyim ızgarası favorum. keke koymak hiç aklıma gelmemişti ama süper görünüyor bende deniycem en kısa zamanda ellerinize sağlık...

Fatma dedi ki...

Bu tarif hemen denenir:)

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Özaycım ben de Kıbrıs'ta bu nefis keki tatma imkanı bulmuştum ve döner dönmez kendimce bir tarif oluşturup denemiştim. Gerçekten de çok lezzetli, nane de bu keke apayrı bir tat veriyor.
Mine hanımın ellerine sağlık. Paylaşımın için teşekkürler:).
Sevgilerimle...
aslı

mintinin dünyası dedi ki...

selamlar arkadaşım.enfes görünüyor gerçekten.sevgiler gönderiyorum ve mutlu bir hafta sonu diliyorum...

Fatma dedi ki...

Tarifi denedim, dediğiniz kadar varmış, harika oldu. Teşekkürler:))

Deli Anne dedi ki...

evet Fadiş de buranın ve bu kekik tarifini vermişti.. nefis görünüyor.. elinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Bu lezzetli keki denemeyi çok isterim.
Ellerine sağlık
Sevgiler.

Tijen dedi ki...

Of of offff...
Özay'cığım zaten hellim girdi mi içine yenir o pasta.

Nilgün dedi ki...

Televizyonda izlerken görüp not almıştım. Uzun zamandır aklımda, yapmak istemiştim. Denenmişini görmek hoşuma gitti. Ölçüleri gönül rahatlığı ile kullanabilirim. Paylaşım için teşekkürler..

Tijen dedi ki...

Özay'cığım,
Aslında bu tür programlar insanı izlerken bile yoruyor. Bu yüzden duyururken pek de heyecan duyamadım ama bu şekilde bile olsa karşılaştık ya...

mandalincikmazi dedi ki...

MANDALİNA VE PORTAKALLI LEZZETLERİNİZLE HEPİNİZİ ETKİNLİĞİME BEKLİYORUM


http://hobidunyam.womanforum.net/ tarafından düzenlenen

yemek etkinliklerinin mandalina ve portakallı lezzetler *9* " Etkinliğine

ben http://mandalincikmazi.blogspot.com/ ( Yıldız ) ev sahibeliği yapacağım



30Aralık-20 Ocak tarihleri arasında düzenlenen etkinliğime katılmak için dilediğiniz çeşitte mandalin ve portakallı tarifler hazırlayıp resmiyle birlikte tariflerinizi blogunuzda yayınlayıp bana isim, tarif adı ve blog adresinizi belirterek mail atmanız yeterli olacaktır. Blogu olmayan arkadaşlar da katılabilirler hepinizi bekliyorum.


Ayrıca bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.Davetiyeyi ulaştıramadığım arkadaşlarım olursa lütfen kusuruma bakmayın hepinize ulaşmaya çalışacağım.



TEŞEKKÜR EDERİM


NOT: hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

Hepimize kolay gelsin.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Eskiden hellim ve bunun gibi birçok farklı peyniri ve birçok şeyi bulmak zordu,size katılıyorum.Böyle bir tarif ilginç denemeliyim bir peynirsever olarak.ellerinize sağlık ve teşekkürler.

çeşnici Handan dedi ki...

Farklı ve güzel bir lezzet olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

canım iyi seneler diliyorum,
her şey gönlünüzce olsun
sevgiler.

Yaren dedi ki...

Ablacim yeni yilin kutlu olsun. Yeni yila güzel umutlarla girelim ve insal . tüm güzel dileklerimiz gerceklesir. En basta saglik mutluluk basari bizlerle olsun.Kucak dolusu sevgiler birakiyorum,öpüldün.

Nilgün dedi ki...

Ne kadar güzel göz göz olmuş. Ellerine sağlık..