Çarşamba, Haziran 30, 2010

ICI DOLU(Kıbrısa aıt bır tatlı)

Bugun sızlere Kıbrısa aıt bır tatlı tarifi vermek ıstıyorum.Ben bunu okadar cok sevıyorum kı
annemler her geldıgınde sıparısım oluyordu.Annem bu sefer bu cok sevdıgım tatlının tarıfıyle geldı.Okadar cok sevındım kı anlatamam.Bugun annemle bırlıkte yaptık bende sıcagı sıcagına sızlerle tarıfı paylasmak ıstedım.Umarım deneyıp sızlerde pek begenırsınız.
MALZEMELER
1paket un(ıkıloluk)
1 bardak sıvı yag
1kucuk sana
1bardak seker
1 yumurta akı
1 paket kabartma tozu
2-3 parmak cıcek suyu
HARCI ICIN
ogutulmuş cig
badem(cok un gıbı olmasın)
tarcın
seker(agız tadına gore konulur)
YAPILISI
Tum malzemeler karıstırılır ve ıyıce yogrulup kulak memesı kıvamına getırılır.(hamur sert olursa cıcek suyu ıle yumuşatılır.)Ortası acılıp harc ıcıne konulup sekıl verılır.Tepsıye dızılır.150 derecelık fırında pısırılır ust kızarmayacak.Fırından cıkarılınca soguduktan sonra uzerıne cıcek suyu gezdirilip pudra sekeri serpılıp servıs yapılır.
Harcın yapılısı
Bademler ögutuldukten sonra bıraz su konulup yumuşatılır.Daha sonra tarcın ve seker konulup bademlerle karıştırılır.

14 yorum:

oznurunelemekleri dedi ki...

canım ellerine sağlık cok nefis görünüyorlar merakımı bağışla çiçek suyu nedir? sevgilerimle

ozlemhan dedi ki...

çok değişik bir tatlıya benziyor. izmire gelince bende isterim.

Tespih Taneleri... dedi ki...

Nefis gorunuyor, ellerine saglik...
Bloglari gezerken rastladim sana takipcinim artik...
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

hmm,güzel bir tarife benziyor.deneyeceklerim arasına not ettim.Emeğinize sağlık..iyi akşamlar.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Canımm değişik bir tarimiş ellerine sağlık denenecekler listesine girdi bileee:)))

Sevgiler,
Evren

YeMeK vAkTi dedi ki...

mm çok merak ettmim lezzetliye benziyor ellerine sağlık

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Nefis olmuş:)..
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler:).
aslı

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis görünüyor denemeliyim ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

çiçek suyu ne

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

özaycığım afiyetler olsun canım.
kıbrısa gidince ilk yediklerimizden gerçektende.
hayırı ramazanlar çok sevgiler canım İzmire.

Adsız dedi ki...

yunanistanın kavala kurabiyesine benziyo;elinize sağlık...

Tijen dedi ki...

Oğulcuğuna mutlu yıllar ve de ellerine sağlık Özay'cığım. Özlüyorum ben senin sesini biliyorsun değil mi?

hayal perisi dedi ki...

Merhaba;çiçek suyunu anlayamadım ilk kez duyuyorum nerde satılıyor.

nergis mevsimi dedi ki...

Pilavuna ve içi dolu Kıbrıs'dan gelirken yanımızda hediye olarak getirdiğimiz lezzetlerdendi.Sizin elinizden yediğim içi dolularda çok güzeldi daha da güzeli tarifini yazmışsınız.Paylaşımın için teşekkürler.Sevgilerimle...