Perşembe, Şubat 20, 2014

BULGUR SALATASI

Bulgur salatasını arkadaşta yemiş çok beğenmiştim. Hemen listeme alıp denedim. Aslında arkadaş bulguru yoğurtla kabartıyor. Aksamdan bulgura süzme yoğurdu ekleyip , ertesi günde diğer malzemeleri ekliyordu .Benim gibi ayni gün içinde yiyecekseniz aşağıda yaptığım gibi yapın derim.
MALZEMELER
1 su bardağı bulgur
1,5 su bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı mayonez
1/2 demet dereotu
1/2 demet maydanoz
3-4  kornişon turşu
3-4 yemek kaşığı ceviz
zeytin yağı
ÜZERİ İÇİN
Kırmızı  pul biber
tuz
tereyag(arzu eden zeytinyağı da kullanabilir)

YAPILIŞI
Derin bir tencereye bulguru koyun. Üzerine 1,5-2 su bardağı sıcak su dökün. Az miktar tuz ve  yağı ekleyin Bulgur suyunu çekip, şişinceye kadar pişirin. Ardından  bulguru biraz demlemeye bırakın.
Diğer yandan kornişon  turşuları minik küpler halinde doğrayın. Yeşillikleri  ince ince kıyın.
Derin bir kaba bulguru koyun. Üzerine yoğurdu ekleyip, iyice karıştırın. Ardından  yeşillikleri ilave edin. Doğranmış kornişon turşuları ve dövülmüş cevizi ekleyip, iyice karıştırın.
Bulgur salatasını servis tabağına koyun. Üzerine yağda kızdırılmış kırmızı biber sosu ile servis edebilirsiniz.

7 yorum:

pie kurabiye dedi ki...

Denerim Ben bunu,ellerine saglik.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Afıyet olsun şimdiden Petekcıgım

Bir Dilim Düş dedi ki...

Benim de yaptığım bir bulgur salatası var ama yoğurtsuz, bunu da deneyeceğim bugün çünkü bana salata olsun da nasıl olursa olsun...

Sevgiler
Evren

Unknown dedi ki...

Bu tarif cok guzelmis.ellerinize saglik.takipteyim bende beklerim.

Unknown dedi ki...

Bu tarif cok guzelmis.ellerinize saglik.takipteyim bende beklerim.

Tiny Mini Design dedi ki...

Merhabalar,
Yemek blogları için hazırladığım özel tasarım blog şablonu hediye ediyorum, etkinliğime sizi de beklerim,sevgiler...
Amigurumi Aşkına

Fatosca Tadlar dedi ki...

ellerine sağlık ablacım,
bence de denenmesi gereken güzel bir tarif :))
sevgiler,