Cuma, Haziran 13, 2014

HAVUÇLU İRMİK TATLISI


Hafta sonuna gelmişiz bile. Hakikatten zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorum. Guzel bir hafta sonu geçirmemiz dileğiyle ağzımızın tatlanması için bu güzel tarifi vermek istedim. Tijencigim bunu balkabakla yapmıştı bende havuçlusunu yaptım .Zaten havuçluda olur diye önermişti. Yıllardır irmik tatlısını yaparız. Bizim evde ozellıkle cok yapılırdı.Annem iki renklı yapardı ama böyle hiç denememiştik. Zaten annem hemen denedi arkasından da ben. Okul yıllarında tatlı krizim tuttuğunda hemen cezvede bile yapıp yerdim irmik tatlısını.Lafı çok uzatmadan geçelim mi tarife.
Orijinal tarif için tık tık...
MALZEMELER


5bardak süt


12 yemek kaşığı irmik


2 çay bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı tereyağı
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı kakao
80 gr bitter çikolata
1 kg havuç
1 çay bardağı su
1.5 çay bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı dolusu nişasta
 
ÜZERİ
1 çay bardağı file antep fıstığı
 
YAPILIŞI
Tüm malzemeleri tencereye koyup koyulaşana kadar pişirin. Kakao tereyağ ve çikolata hariç. Ocaktan alacağınıza yakıntereyağını ilave edin ve karıştırın. Karışımı ikiye ayırıp yarısına bitter çikolata ve kakao ekleyin ve karıştırın. Cam bir kaba kakaolu karışımı döküp yayın. Üzerine sade irmik tatlısını döküp yayın.  Havuçu rendeleyip, haşlayıp iyice ezin. . Üzerine şekeri ve sulandırdığınız nişastayı ilave  ocakta karıştırın. Koyulaşınca ocaktan alıp tatlının üzerine dökün ve yayın. Antep fıstığı ile süsleyin. Buzdolabında en az 4-5 saat dinlendirin. Soguk soğuk servis edin. Afiyetler olsun...

3 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık ilk bakınca baklava sandım :)

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Haa haaa inşallah onuda yapmayı denerim bir gün

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Haa haaa inşallah onuda yapmayı denerim bir gün