Pazar, Kasım 08, 2015

EKŞİ MAYALI EKMEK



Güzel bir pazar geçirmek dileklerimle .Bu haftam oldukça koşuşturmalı geçti. Pazarımı evde geçireyim dedim .Bizimkilere supriz olsun diye sıcacık ekmek yaptım .Tabi ki kahvaltı da hemen tükendi bile . Ben de azıcık ucundan tattım. Geçelim mi tarife.

MALZEMELER
1 paket Dr Oetker ekşi maya
              
  •  1 kaşık tuz
  •                                   
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  •               
  • 1 ½ su bardağı ılık su
  • 1 bardak zeytin yağı
  • 1 bardak süt
  • Aldıgı kadar un
  •  YAPILIŞI 
  • Malzemeleri karıştırıp Elimize yapışmayan  bir hamur elde  edelim. Üzerini nemli bezle örtüp mayalanmaya bırakalım. Yaklaşık  1-1.5 saat mayalanmaya bırakalım. Mayalanan hamura istediğimiz şekli verip yağlanmış kağıt serilmiş fırın tepsisine koyalım. Ben yuvarlak şekli tercih ettim bu seferki ekmeğimde. Üzerine bıçakla çizik atıp fırında 30dakika da böyle bekleyelim. Daha sonra 180 derecede 35-45 dakika üzeri kızarıncaya kadar pişirelim. Afiyetle yiyelim.
  •              
  •  

    17 yorum:

    Unknown dedi ki...

    Merhabalar, ekşi mayalı ekmeğiniz ne kadar güzel ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    Unknown dedi ki...

    Ekşi mayanın paket olarak satıldığını sanırım ilk kez görüyorum, denemek lazım.Ellerinize sağlık.

    AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

    Çok teşekkürler Sefa Gencal.

    AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

    Evet biz çok sevdik .

    birgulunlezzetleri dedi ki...

    Süper olmuş Ellerinize sağlık mis gibi kokuyordur şimdi.

    Deneyimli Anne dedi ki...

    Ekmeği evde yapmak en iyisi aslında. Ev ekmeği de çok lezzetli olur. Görüntüsünden belli...

    Zencefil Tasarım Evi dedi ki...

    ekşi mayanın hazır pakette satıldığını görmek beni çok mutlu etti .Ellerine sağlık

    LerzanKaradan.com dedi ki...

    bilmediğim için soruyorum diğer mayadan farkı çok bekletmeye ihtiyaç duyulmaması mı ?

    OnYüzMilyonOje dedi ki...

    Ekşili maya çok severim. Ana ocağındayken hep yapardı annem. Hatırladım şimdi o günleri. Ellerinize sağlık.

    www.filmgundemi.com dedi ki...

    Mis gibi, ekmeğin kokusu buraya kadar geldi. Elinize sağlık :)

    Aslı'nın Dünyasıı dedi ki...

    Çok severim (:

    Ada Deniz dedi ki...

    Bu mayayı geçenlerde ben de denedim. Çörek gibi sıcak bıcak hemen tükendi bizimki de...

    pasta caddesi dedi ki...

    Çok güzel görünüyor, ekşi mayanın satıldığını bilmiyordum, burada gördüğüm iyi oldu. Ellerinize sağlık.

    sevgiler

    tolunay

    İnci Çelik dedi ki...

    Ekmeğini kendin yapmak gibisi yok bence.

    AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

    Herkese güzel yorumlar için çok teşekkürler.Evde yapılan ekmek gibisi yok.Mis gibi valla.Lerzan Hanım bu dr oetkerin hazır mayası olduğu için bekleme süresi diğer mayayla aynı.Dogal ortamda mayalandırıyorsanız en az 45 dakika ılketapta bekleniyor.

    icimdeki yolculuk dedi ki...

    elinize sağlık kokusu ne hoş oluyor pişince değil mi

    Ihlamurcum dedi ki...

    Bu yeni çıkmış herhalde görmemişim, hemen alıp yapacağım.Eline sağlık.