Pazartesi, Şubat 23, 2009

MOLEHIYA

Bugun sızlerle Kıbrısta cok sevilen molehıya yemegını paylaşmak ıstedim.Kıbrısta zamanı gelınce hangı eve gıdersenız gıdın mutlaka molehıya ayıklanıyordur.Cunku bu sebze hem kuru hemde taze olarak tuketilir.Kıbrıslılarda bu yemegı pek sever .Yemekteyız programını ızlerken orada molehıyayı yaptıklarını gorunce cocuklar hemen benden yapmamı ıstedıler .Allahtan buzdolabında vardıda hemen mutfaga gecıp yaptım yoksa anneme muracaat edecektık.. A nne acıl molehıya transferı dıye. Bu yemek sogukta cok lezzetlı olur.Yemegı yaparken bol lımon ve domates kullanılır.Et olarak yaglı kuzu etı veya tavuk kullanılabılır.Her sene canım halam benım için kurutup saklar o yuzden buzdolabımımda genellıkle bulunur. Bu konuda pek sıkıntı cekmem.Buradakı arkadaslarımada alıştırdım.Arada molehıya partısı yaparım onlara.Bu sefer yapınca sızlerlede paylasmak ıstedım.Belkı bırgun sızlerede yaparım kımbılır degıl mi?Sevgıyle kalın:)))))
Daha ayrıntılı tarif için buraya bakabilirsiniz...

22 yorum:

Tuba dedi ki...

Ozay'cim, ellerine saglik. Tarif icin cok tesekkurler. ben de yemekteyiz programindan bu yemegi duymustum. Tarif tam zamaninda geldi. Cok sevgielr canim.

MUTFAKISTAN dedi ki...

ellerine saglik cok guzel olmali
ben hic bilmiyorum denemedim
afiyet olsun canim

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK BAK MERAK ETTİM ŞİMDİ NASILDIR DİYE.SEVGİLER

NiNo dedi ki...

ne degisik bisi ellerine saglik canim

egeli dedi ki...

ÖZAYCIM ÇOK MERAK ETTİM BAK ŞİMDİ BU OTU,BEN OTU ÇOK SEVDİĞİMDEN İLGİMİ ÇEKTİ...ELİNE SAĞLIK CANIM.

sarımutfak-hande dedi ki...

hiç duymamıştım bu ismi
değişikmiş ellerine sağlık

Aynur dedi ki...

Sizleri ikinci el pazarimiza bekliyorum....

Selamlar

www.ikincielherseyburada.blogspot.com

Adsız dedi ki...

ozaycım ellerine saglık
hiç duymadıgım ve tatmadıgımız yemekleri sizler deneyipte bizlere evet harika dediğinizde yapıyorum eşim pek bilmediği yemekleri yemeyen bir tip olunca yemek pişirme olayımız sınırlı oluyor.
emegine saglık tatlım..

keskinli dedi ki...

canim bende görmüstüm aceba nasil bir sey diye de bayagi merak ediyorum dogrusu ellerine saglik kim bilir belki birgün banada yaparsin:))
sevgiler

Adsız dedi ki...

Etkinliğime buyurun...

37. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://birdemliksohbet.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/

tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
23 SUBAT 2009 - 09 MART 2009 TARİHLERİ ARASINDA
http://sevincceden.blogcu.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM.

SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE " PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 37.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.
C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM.
ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN.
EMİNİM BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMINIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

Adsız dedi ki...

Özaycım ben de Yemekteyiz'de görmüştüm bu yemeği. Molehiya'yı daha önce hiç tatmadım, tadını da merak ettim şimdi:).
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

anneminkizıyim dedi ki...

Canim Özaycigim cok degisik bir tarif mis, senin ve Hülyanin ellerine saglik. Hic duymadigimiz tadmadigimiz lezzet, izmire gelmek kismet olursa tadina bakariz insallah, sevgiler...

Adsız dedi ki...

yerim ben bu molehiyayı:))
ahh olsa da yesek gercekten..
cok sevıyorum..
e bı kıbrıslı olarak sevmem de gerekıyor herhalde:)
ellerın dert gormesın canım..
afıyet olsun sıze..
sevgiler:))

Bir Dilim Düş dedi ki...

Özaycığım ben geldiğimde mutlaka iserim valla :))

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

Ben de Giritliyim. Bu yemek biz de de çok sevilir. Biz de yazın tazesi pişirilir. Kurutulmaz. Ama kurutmakta iyi fikir. Annem bahçesine hep eker. tatilde gidince pişirip yeriz. Ellerine sağlık güzel kokusu burnumda tüttü.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ellerine sağlık özay,
kaç kez geldim ama ev ortamı olmayınca yenmedi tabii.
oteller malum :(
eline sağlık çok sevgiler

Adsız dedi ki...

özaycığım hiç adını duymadığım bi yemek eminim çok güzeldir.sevgiler

Unknown dedi ki...

Ben acaba burada farklı bir isimle oluyormu onu merak ettim..
sevgiler...

Tijen dedi ki...

Özay'cığım,
Ben de 'Mutfaktaki Yaban'ı yazarken Ayvalık pazarından alıp pişirdim molehiyayı. Hakkında epey de araştırma yaptım ve pek çok şey öğrendim. Özellikle Giritliler çok severmiş ve Ayvalık pazarından alanlar hep Girit kökenlilermiş.

akasyakokusu dedi ki...

canım akıllı kubişlerini çok sevdim yazacaktım kiii.
nasıldı o yaa..) molehiya deyince bir bakıyım dedim.
görsem tanırım belki.bizim antalyadada vardır belkim..ot çöp çok olur bizim pazarlarımızda..görünüşü bana kuş ekmeğini andırdı tabağın ama canlıısını görsem tanırdım kesin..
eline emeğine sağlık öptüm.

akasyakokusu dedi ki...

hımm..sevgili tijen'de yazmış.google dededen bir bakayım..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık, kuzu etiyle pek bi güzel olur, bide enginar dolmanız:))) of of of