Salı, Temmuz 10, 2012

KAYISI SUYU

Bu sıcak yaz gunlerınde buz gibi kayısı suyumla geldim sizlere.Bu sene kayısı senesı mı neydı agac kayısından gorunmedi.Hal boyle olunca kayısılardan çeşitli alternatifler yapıldı.Kayısı suyunu şimdiye kadar evde niye yapmadım diyede hayıflandım durdum.Yapım çok kolay içimi çok guzel.Ozellıkle evde içeçek olmadan sofraya oturmayan bir çoçugunuz varsa.Bu kayısı suları bizde çok sevildi .Yapın deneyin tavsıye edıyorum yani.
MALZEMELER
1kg kayısı
Tencerede ustunu kapatacak kadar su
Bır mıktar şeker(1.5 bardagı geçmedı benım koydugum)
YAPILIŞI
Kayısılar bir guzel yıkanır tencereye konur.Ustunu kaplaycak şekilde su doldurulur.Şeker ilave edilip karıştırılır.Kayısılar ıyıce yumuşayıncaya kadar kaynatılır.Daha sonra suzgeçten geçırılıp şişelere doldurulup buzluga konur..

2 yorum:

Canan Demirbağ dedi ki...

Soğuk soğuk süper gider afiyet olsun canım:))

Nigar SARGIN dedi ki...

Ellerine sağlık ablacım bende yaptım ama bir türlü tarif verememiştim nefis oluyor gerçekten;))