Pazartesi, Ağustos 13, 2012

ŞEFTALİLİ KEK

Merhabalar ramazanın sonuna gelirken bır tarıf yayınlayım dedım.Aslında sırada o kadar cok tarıf beklıyor kı ama ev bu aralar kalabalık gunlerın nasıl geçtigini anlayamıyoruz bile.Bu tarifi sevgili Nigarcıgımda gorup denemiştim.Yumuşacık bır kek.Yalnız benim Şeftaliler biraz küçuk oldugundan goruntude bıraz farklılık oldu.Birde pastam daha çok dilimliydi.Ben tamamen onun tarifini burda paylaşıyorum..
MALZEMELER
- 4 adet yumurta (oda sıcaklığında)
- 1 su bardağı toz şeker
- Yarım su bardağı fındık yağı (yoksa sıvı yağ)
- Yarım su bardağı yoğurt
- 2 su bardağı un
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilin
- 1 adet şeftali küp küp doğranmış


Üzeri için;
- 12 adet şeftali dilimi (nektar)


YAPILIŞIÖncelikle oda sıcaklığındaki yumurtalar ile toz şekeri, şeker eriyinceye kadar, yaklaşık 7-8 dakika çırpın. (Üzeri göz göz olacak).
Üzerine önce sıvı malzemeleri, fındık yağını ve yoğurdu ekleyin ve çırpmaya devam edin. 
Ayrı bir kapta unu, üzerine kabartma tozunu ve vanilini eleyin. 
Elediğiniz toz karışımı kekinize ekleyip çok fazla çırpmadan ya da bir spatula ile (söndürmeden) karıştırın. 
Küp küp doğradığınız şeftalileri yarım yemek kaşığı una bulayın. 
Kekinizin içine atın.  
Yağlayıp unladığınız kek kalıbınızın dibine (ben 12 dilimli bir kek kalıbı kullandım) dilimlediğiniz nektarlarınızı dizin. 
Üzerine kek hamurunuzu dökün.  
Kalıbı birkaç kere tezgaha vurup, önceden ısıtılmamış fırında, 160 derece ısıda, yaklaşık 45-50 dakika pişirmek üzere fırına kaldırın.  
İlk 40 dakika fırının kapağını açmayın. 
40 dakika sonra bir kürdanı kekinizin ortasına batırıp çıkan çubuğu kontrol edin.
Eğer kürdan ıslak ise pişirmeye devam edin. (Bu esnada eğer fırınınız benimki gibi, üst kısmını fazla pişiriyorsa, kekinizin üstüne bir alüminyum folyo kapatabilirsiniz. Kürdan testini bu folyodan da yapabilirsiniz). 
Kekiniz piştikten sonra fırından çıkarın ve soğumaya bırakın. 
Tamamen soğuduktan sonra kalıbından çıkarıp dilimleyerek servis yapın.

1 yorum:

çay kazanı dedi ki...

Şeftali ve keki hiç bir arada düşünmemiştim. İlk fırsatta denemek istedim. Paylaşımınız için teşekkürler.