Çarşamba, Kasım 05, 2014

AŞURE

Merhabalar uzun bir aradan sonra.Aşureler sırayla boy göstermeye başladı bloglarımızda.Herkesin  bir yoğurt yeyişi olduğu gibi herkesinde kendine gore bir aşure yapışı var.Ben bol malzemeli severim tum malzemeler bol bol olmalı içinde .Kıvamıda cok sulu olmamalı.Bu da benim agız tadım.Aşureyi çok sevdiğimizden anneciğim bizlere yıl içinde devamlı yapardı.Bizim evde ne yazık kı tatlı seven bir tek ben o yüzden böyle seylerı cok sık yapmıyorum annem gibi.Aşurem yapıldı dostlarla komşularla paylaşıldı.Şimdi gelelim tarifimize.

MALZEMELER
500g aşurelik buğday (3 su bardağı)

 1 su bardağı nohut

 1 su bardağı kuru fasulye
1cay bardagı kuru kayısı
1 cay bardagı kuru üzüm
1 su bardağı fındık
3 lt su

4 su bardağı toz şeker
çeyrek çay kaşığı tuz
 1adet tarçın
 5-6 adet karanfil(ben dogrudaniçine atıyorum rengini biraz koyultuyor)

SÜSLEMEK İÇİN
25 g fındık
25 g kuş üzümü
100 g ceviz
1 adet nar
Hindistan cevizi

YAPILIŞI
Nohut ve fasulye ayrı ayrı pişirilir. Buğday yıkanarak ayrı tencereye alındıktan sonra 10 dakika kadar sıcak suda kaynatılır. Buğday kaynarken çıkan sarı su süzülür. Aynı süzme işlemi 2 kere daha tekrarlanır. Süzme işleminden sonra buğdayın üzerine biraz daha su ilave edilerek 50 dakika kadar daha pişmeye bırakılır. İyice pişen buğday, nohut, fasulye, doğranmış kayısı, kuru üzüm   ile 15 dakika daha kaynatılır.Daha sonra kaplarımıza boşaltıp süsleme işine soğuyunca geçilir.
Aşure ayınız bol bereketli olsun..
Not:Ben içine çiçek suyuda koyuyorum .Onun lezzetini kokusunu çok seviyorum..

Hiç yorum yok: