Pazar, Nisan 12, 2015

ENGİNAR YATAĞINDA BEZELYE

Merhabalar, bugün güneş sımsıcak yüzünü gösterdi. Güneş bana mutluluk veriyor. Bol bol bahçede uğraştık bugün. Malum çok soğuklardan ne yazık ki çoğu çiçeklerim kurudular .Yeni bir düzenleme şart.Neyse yemeğimize geçelim mi. Enginarın her halini çok seviyorum.Hatta  ben çiğ haline bile bayılıyorum. Bol limon oh mis. Bugün enginar yatağında bezelye ile karşınızdayım.
MALZEMELER
8 adet enginar çanağı
ı kutu bezelye
ı adet soğan
1çay bardağı zeytin yağı
tuz
1 tatlı kasığı şeker
1 adet patates
YAPILIŞI
Yağımızı tencereye koyalım. Soğanlarımızı yemeklik doğrayıp kavuralım. Patates ve bezelyemizi ekleyelim. Havuçta korsanız çok daha güzel olur ben kullanmadım. Enginar yataklarını iyice limonla ovalım. Sonra karışımın üstüne dizelim. Suyumuzun içine yağı ve limonu  ekleyelim. Tencereye dökelim. Şeker ve tuzumuzu da ekledikten sonra pişmeye bırakalım. Piştikten sonra çanaklarımızı servis tabağına yerleştirelim. Karışımı da çanaklarımıza paylaştıralım. Üstünü arzu ederseniz dereotuyla süsleyelim. Afiyetle yiyelim.


36 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok güzel bir sunum.. Ellerinize sağlık..

LerzanKaradan.com dedi ki...

sabırsızlıkla bekliyorum enginarın çıkmasını
Malum Niğde ye biraz geç geliyor
ellerinize sağlık

İnci Çelik dedi ki...

Enginara bayılırım. Ben de iç bakla ile seviyorum.

birgulunlezzetleri dedi ki...

Ellerinize sağlık. Şu an o kadar taze ki enginarlar çiğ salatasını yapıyorum.

Adsız dedi ki...

Enginarla geç tanışmama rağmen şimdi çok seviyoruz.elinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık

icimdeki yolculuk dedi ki...

elinize sağlık çifte kavrulmuş lezzet bu

gülmutfagim dedi ki...

Karadenizde enginar kulturu yoktur hic amaben istanbul yasadigimda tadina alstim ve cik severim elinize saglik

akasyakokusu dedi ki...

Özay'cığım ilk yorum tıkladığımda istenmeyen içerik dedi..Sonra tekrar tıkladım aman dikkat virüs olup pcyi mahvetmesin..
Gelelim enginara bayılırım yedikçe yiyebilirim..Ben geneli senin gibi yapıyorum.Yengemde taze iç baklayla yemeğini yapıyor onuda çok sevdim..Ellerine sağlık bende fiyatı biraz düşünce alıp deprezeeye koymayı düşünüyorum.

Sofradabuluşalım dedi ki...

Elinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık.

yermisin yemezmisin dedi ki...

BU ENGİNARIN HER TÜRLÜ HALİNİ SEVİYORUM BEN ...

Güloanne mutfakta dedi ki...

Sağlıklı ve kezzetli görünüyor ellerinize sağlık

Gülşah önen dedi ki...

Evde kimse sevmesede enginara bayiliyorum :) super gorunuyorr ;)

seviminaskanasi dedi ki...

enginarın tam mevsimi özaycım bizim evde pek sık pişer, nefis lezzet ellerine sağlık ve afiyet bal olsun sevgiler

Unknown dedi ki...

Enginarı seven biri olarak ellerinize sağlık. Her hali güzel, sevgiler...))

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Özayım yatak enginar olsun çarşaf yastık ne olsa olur:))))
Canım benim ellerine sağlık çokkk sevdiğim bir yemek.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Hatıcecigim bendende oyle canım .Her türlüsü kabulüm.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Pc ıçın sorun olmazda canım korumalı ama nedenboyle birsey çıkıyor bılemedim .Çozmeye calısacam nuraycıgım

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Arkadaşlar yorumlar için çok teşekkürler.Enginar her hali güzel çokta yararlı bir bitki.Sevgiler hepinize.

sibelinmutfagi dedi ki...

Ellerinize sağlık

çatlakkafe dedi ki...

ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

meslektaşımın ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

dolması olcak, çanaklarını hüplete hüplete yiyecen:))) yaa ben mağosaya gitmek istiyorum:(((

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Sibelin mutfağı çatlak kafe çok teşekkürler.Sevgiler.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Nilgün aydın çok teşekkürler.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Sevda Alphan bende çok istiyorum nolacak:)

ebrununmutfagindan dedi ki...

davet sofraları çay saatleri için harika bir lezzet elinize sağlık sevgiler

Bizim Mutfak-Aysel dedi ki...

Enginarın tam zamanı, hafta sonu bizimmutfakta da enginar vardı. Ellerinize sağlık, şifa olsun. Sevgiler. Bizim Mutfak-Aysel
http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

Ada Deniz dedi ki...

Mevsimi geldi enginarım. Alıp bol bol yapmak lazım şu günlerde. Ellerine sağlık:))

Kızsal Şeyler dedi ki...

Benim rejimim için uygun bir yemek ellerine sağlık :)

durutarifler dedi ki...

OOO mis gibi olmuştur. Tam zamanı bol bol yemek lazım.
Sevgiler

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Mevsimi geldi çok sevdiğim bir sebze ellerinize sağlık güzel görünüyor

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Mevsimi geldi çok sevdiğim bir sebze ellerinize sağlık güzel görünüyor

Filiz Çatalkaya Orhan dedi ki...

Ellerine sağlık canım.. Tam zamanı ve bol bol tüketmek lazım..

Sosyal Medya Kafe dedi ki...

Ellerinize sağlık :) Çok severim :)