Salı, Mayıs 26, 2009

HALLEYLI PASTA

Gecen hafta dogum gunuler 19 Mayıs derken tarıfe sıra kalmadı.Bu arada oglumun gırecegı sınavada pek az kaldı .O cok rahat, ben ıse streslere gırmekteyım.Calışması ıçın etrafında dort donuyorum.Ikı kardeş bu kadar mı farklı olurlar.Sasıp kalır ınsan .Bu arada benım derslerde yogunlaştı sınava kadar bu boyle gıder.Tum sınava gireceklere sımdıden basarılar dılıyorum.Kızımında finallerı basladı .Dersler sorun degılde maketlerle cızımlerle ugrasmak bayagı yorucu oluyor onlar ıçın.Bugun buyuk jurısı var .Hade hayırlısı deyıp sınav donemınde olan cocuklarımız ıçın bu tatlı tarıfını vereyım ki zihinleri daha cok calışsın..Ne zamandan beri halleylı pastayı yapmak ıstıyordum.Gecen gun komsu teyzemize gıttıgımde bır baktım ki bu pastadan yapmış bizlere hemen tarıfı alıverdım tabii ki eve gelir gelmez de hemen uygulamaya gectım.Bizimkıler cok begendıler.Onun tarıfını sızlere vermek ıstıyorum.Bu arada canım Gulumede bırsey sormak ıstıyorum cerceveyı bır yerden gozun ısırıyor mu?:))))Cerceveye hepımızın genclık yıllarının resimlerini koydum .Neyse sozu uzatmadan tarıfe gecelım.Şımdiden afıyetler olsun.
MALZEMELER
3paket halley(ben 4-5 tane kullandım)
1 kilo süt
2 kahve fincanı toz seker
2 adet yumurta
2 kahve fıncanı un
1 paket damla sakızı
YAPILISI
Halleyleri kare borcamın altına kırıp kırıp yay.Dıger malzemelerı hepsını muhallebı kıvamına gelene kadar karıştır.Ocaktan alıp beyazlaşana kadar mıkserle dırp.Daha sonra uzerını hındıstan cevızı ve bıter cıkolata rendesıyle susle.Buzdolabında soguttuktan sonra servis yap.(Muhallebıyı pışırırken bıraz katı yag atabılırsınız ıçıne)

8 yorum:

senem dedi ki...

Ben de gecen gün halley pastasi yapmak icin Türk bakkalindan halley aldim, su diyetim bitsin yapacagim insallah.
Ellerine saglik canim, sevgilerimle.

Seval,Lezizsofralar dedi ki...

canim bu tarifi bende hep duyuyorumda yapmak kismet olmadi hic, hazir yazda gelmisken böyle serinletici tarifleri eksik etmemek gerek dolaptan,ellerine saglik canim benim sevgilerimi gönderiyorum...

Pembe Tatlar dedi ki...

Yaz ayları için çok ideal bir tatlı ellerine sağlık:)

Unknown dedi ki...

BEN DAHA BU LEZZETİ TATMIŞ VEDE DENEMİŞ DEĞİLİM AMA YAPICAM ŞART OLDU ELLERİNE SAĞLIK CANIM SİZE AFİYET OLSUN...

Damak Tadı dedi ki...

Tatlının çok nefis olduğu, malzemelerinden belli oluyor canım..Ellerine sağlık canım..Eminim oğlunda çok sevmiştir..))Kendisine şimdiden başarılar diliyorum..Benim kuzende girecek bu yıl..Bizlerde burada heyecanını yaşıyoruz..))

Fotoğraflarda çok güzeller..Aklıma Agora ve Pier'deki ayakkabıcı geldi..)Hayatımın en mutlu günlerinden biriydi o gün..Simitçiyi atlamak olmaz..Teyzem döndü belki bir ara kaçamak olur yeniden..))

Hülyam'la sık sık telefonlaşıyoruz tatlım..Senide aradım ama sanırım dersteydin..Sonradan farkettim..Arada burnun ve kulakların kızarıyorsa,bil ki seni çekiştiriyoruz..Öpüyorum çok çokkk..



Sevgiler..

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Özaycım benim de tadını merak ettiğim pastalardan Halleyli Pasta..Senden onayı aldıysa mutlaka ben de deneyeceğim. Senin pastan çok leziz görünüyor:).
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler...
aslı

TAZE NANE dedi ki...

Bir türlü deneyemedim.
Ama çok yedim.
Çokta seviyorum.
Sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

eminim tadı süperdir görüntüsü harika cnm
ellerine sağlık
sevgiler
mutlu haftalar