Cuma, Kasım 25, 2011

PİROHU

Bu cuma akşamında Kıbrısın yoresel bir yemegini sizlerle paylaşayım dedim.Oldukça lezzetli yani söyleyim .Yapımıda zor degil.
Hamur için malzemeler
1kg un
tuz
su

İçinin malzemeleri
Nor peyniri(Turkıye için lor peyniride kullanılabilir)+kuru nane
250 gr hellim(üzeri için)

YAPILIŞI
Malzemeler karıştırılıp kulak memesi yumuşaklıgında bir hamur elde edilir.Hamurdanyumruk buyuklugunde parçalar alınıp, açabildiginiz kadar büyük iki yufka açılıır.Yufkaların birinin üzerine fındık büyüklüğünde içten belirli aralıklarla konur.Sonra üzerine diger yufkayı örtün..İçler ortada kalacak şekilde cay bardagı ıleparcaları kes.Bütün işlem bittikten sonra derin ve yaygın bir tencerede haşlayın.Haşlanınca servis tabagına alıp üzerine kuru nane ve rendelenmiş hellim serpip afiyetle yiyin...

8 yorum:

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Özayım; ben piruhi diye biliyordum, yanlışmış demek..Ne lezzetlidir kimbilir..Ellerine sağlık canım benim..

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

ben sinopluyum bizim oralarda da sık yapılır:) çok güzel bir lezzet ellerinize sağlık...

tarih84 dedi ki...

oğğ enteresan, italyanlar da içine yumurta sarısı ekleyerek bişiler yapıyorlardı şimdi direk gelmedi aklıma:) Akdeniz kadınının elinde ne çıksa miss olur, ellerine sağlık:)

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

bunun Türkiyemizde de farklı isimlerle sunumları var:) ellerine sağlık.
eskişehirde kıyma koyulup kapatılıyor adına pilahor diyorlar beni annem de yapardı biz üçgen mantı diye adlandırırdık. kıbrıslıların( ananemler küçük yaşta Türkiyeye göçle gelenlerden)bir tarafım oralı hellimi kullanım alanları çok ilginç yendem yaprak sarmasına koyardı yalancı dolma diyorlardı:))

ellerine sağlık her şekilde güzel bir lezzet.

pembe kekik dedi ki...

Elinize sağlık.Nefis bir tarif.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Canım değişik bir tarifmiş ellerine sağlık denemek lazım :)))

Sevgiler,
Evren

romantikbutik dedi ki...

merhaba,ben anne tarafından abhazım(kafkasya'dan) ,bizde de buna benzer bir yemek vardır.adı "haluj"dur. içine yine peynir ya da haşlanmış patates ,ama nane yerine kişniş konarak yapılır..çok lezzetli olduğunu biliyorum ama uzun zamandır yapmamıştım..sayenizde en yakın zamanda yapıcam sanırım :) paylaşım için çok teşekkürler..sevgiler..

Bayanguş dedi ki...

Merhaba, ben de Giresunluyum. Bizde de süzme peynirle yapılır. Büyük üçgenler şeklinde kapatıldığından biz de ''KULAK'' deriz bu yemeğe. Biz haşladıktan sonra biraz sulu bırakıp üzerine tereyağ kızdırırız.