Çarşamba, Kasım 20, 2013

TAZE İNCİR REÇELİ



Merhabalar şimdi taze incir reçeli nerden çıktı diyeceksiniz ama arşivimizde bulunsun. Ben neden acaba bu kadar yıl denemedim diye kendi kendime hayıflanıp durdum. İncirler birazcık tadları azdı onun için pek rağbet görmedi bizimkiler tarafından. Ee  atacak mıydım bu kadar inciri .Hemen reçele dönüştürdüm .Birde güzel oldu ki sormayın gitsin .Gelelim  tarife...
MALZEMELER
1kg incir
1kilo şeker
yarım limon
tarçın ve karanfil
YAPILIŞI
İncirlerinizi yıkayıp bir bezin üzerinde kurutun. Sonra sapları yukarı gelecek şekilde tencereye dizin ve üzerini kapatacak sekilde  şekeri dokun. Bir gece bekletin .Ertesi  gün kısık ateşte pişirmeye başlayın. İçine tarçın ve karanfilleride atın.Eger tarçın ve karanfil sevmiyorsanız komayın ama çok ayrı bir lezzet katıyor. Ocaktan almadan önce limonu ekleyip bir taşım daha kaynatıp ateşten alın. Ister sıcak ister soğuduktan sonra kavanozlara koyup buzdolabında saklayın..

5 yorum:

mandalincikmazi dedi ki...

Ellerine sağlık
güzel değerlendirmişsin ayrıca bu reçeli sanırım sütlü tatlıların üzerinde de sos gibi kullanabiliriz.
Afiyetler olsun........

kış güneşi dedi ki...

eline sağlık canım çok iyi etmişsiniz biz hanımlar bir şeyi atmayız

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Yıldızcıgım tabiiki kullanabilinir .Ama kaşık kaşık yememek için zor tuttum kendimi

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Kardelen Hanımcıgım çok teşekkürler..