Cuma, Kasım 30, 2007

PORSELEN DEMLIK CAY SAATI TARIFLERI -5 VE TUZLU KURABIYELER

Sevgili Nurcan'ın evsahipliğini yaptığı bir etkinlik var.Ben de onu yalnız bırakmak istemedim ve bizim evde çok sevilen ve tarifini ilkokulda yemek dersinde öğrendiğim bir kurabiyeyi sizlerle paylaşmak istedim.Günün her saatinde çok rahat yenilebilecek ve uzun süre bayatlamadan kalabilecek bir kurabiye bu. Şeklini istediğiniz gibi yapabilirsiniz.Ben genelde tuzlu çubul gibi uzun uzun şekillerde yaparım ama etkinlik için daha şık görünür diye bu şekli seçtim.Umarım beğenirsiniz.
Malzemeler:
  • 6 çorba kaşığı un
  • 1 fiske tuz
  • 4 çorba kaşığı hellim rendesi
  • Biraz kırmızı pul biber
  • 3 tatlı kaşığı margarin
  • 2 yumurta sarısı (biri üstüne sürülecek)
  • susam, çörekotu
  • biraz su

Yapılışı:

  1. Un, tuz ve biber elenir.
  2. Sonra içine margarini koyup havalandırarak ekmek kırıntısı şekline getirilir.
  3. İçine hellim rendesi eklenir ve karıştırılır.
  4. Yumurtaların beyazları bu karışıma eklenir, bir tanesinin sarısı da eklenir ve birini de üzeri için ayırırız.
  5. Tahta kaşıkla 3-4 kaşık su ilave edilir ve karıştırılır.Elimizle toparlayarak sert bir hamur haline getiririz.
  6. Sonra istediğimiz şekli vererek yağlanmış tepsiye dizilir.
  7. Üzerine çırpılmış yumurta sarısı sürülür susam ve çörek otu serpilir.
  8. Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında üzerleri hafif kızarıncaya kadar pişirilir.
  9. Afiyetle yenilir.

10 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Ozay'cigim Hosgeldin,
Hem de ellerine sgalik. Cok ozlettin kendini, artik bizi yanliz birakma cok optum, selamlar.

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel olmus afiyet olsun sevgiler

Adsız dedi ki...

canım özayım,

hellimli kurabiye enfes...

ellerinize sağlık.

sımmsıkı kucaklıyorum. Kıbrıs'tan sevgiler...

www.misssgibi.com

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Aybikem artık daha sık buralarda olmaya calışacam.Kucak dolusu sevgiler....

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Sevgili Mutfakistan ziyaretine teşekkurler..

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Zerrinim teşekkurler canım.Güzel bir hafta sonu diliyorum.Kıbrıs'a en sıcak sevgilerimi gönderiyorum..

pervin dedi ki...

sevgili özay kurabiyeler güzel gözüküyor bende denicem ellerinize sağlık...

Selcen Şenocak dedi ki...

Özaycığım hoşgeldin. Kurabiyeler nefis görünüyor ellerine sağlık canım.
Geçen hafta çok istemiştim sizinle buluşmayı ama olmadı bu hafta inşallah buluşuruz. GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE SEVGİLER...

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Almula'cığım teşekkurler canım.Guzel bır hafta dılıyorum.Goruşmek uzere...Optum.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

sEVGİLİ pervinciğim teşekkurler canım .Her zaman beklerim..