Cuma, Ocak 27, 2012

Kıbrıs usulu fırında patatesli tavuk


Merhabalar güzel bir cuma sabahından.Tat malzemelerim geldi.Tabii onlarla bırsey yapmadan durmak olmazdı.Kızımda gelmişken hepimizin cok sevdigi Kıbrıs usulu fırında tavuklu patetes yapalım dedik hazırda dogranmış TAT domateslerimizde varken. Tat domatesde bır harıka .Hiç salca komama gerek kalmadı.Bizimkiler yemeklerı oldukca renklı severlerde.Ama tat domatesler renge ve lezzete yetti. Kıbrısta içine parça tarçın atıyoruz o kadar çok yakışıyor ki yemege ayrı bir lezzet katıyor.Tarçını sevenler bır denesinler diyorum.Neyse gecelın mı tarife?
MALZEMELER
I kucuk kutu Tat dogranmış domates
ı tavuk
4-5 adet orta boy patetes
1-2 yeşil biber
cubuk tarçın
kırmızı pul bıber
4 kaşık sıvı yag
tuz
karabiber

Yapılışı
Haşlanmış tavuk ve dogranmış patetesler tepsiye dizilir diger tarafta uzerine dökecegimiz malzemeler hazırlanır.TAT domatesin tamamı bir kaba dökülür .İçine tum baharatlar konur.Parca tarcında havanda hafıf ezilerek oda karışıma katılır.Yagımızıda ıçıne ekleyıp bır guzel karıştırıp içinde patetes ve tavuk bulunan tepsimize dokulur.Bır bardak suda eklenip fırına verilir.Nar gibi kızarana kadar pişirilir.Afiyetler olsun...

5 yorum:

tarih84 dedi ki...

Ellerine sağlık, afite olsun canım:)

Benim de tat ürünlerim geldi kısmet olmadı denemeye:( Ben de birşeyler yapmayı kafaya koydum böyle zamanlarda mutfağa girmek geliyor içimden.

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

tat ürünlerini güle güle tüket.

fırında yapılan lezzetleri çok seviyorum eminim tadı harikadır ellerine emeklerine sağlık...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Caanımmmmmmmmmm ellerine sağlık harika görünüyorrrr!

Sevgiler,
Evren

Unknown dedi ki...

tavuk yemeklerini çok severim ellerine sağlık:)

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik, sevgilerimi birakiyorum,

sevgiler....